"Intentions" 

(feat. Quavo) 

心之所向 

 

Justin Bieber 出新歌啦~~~

大家應該都知道自從小賈結婚之後

就一改過去放浪不羈的形象直接就變成了寵妻魔人啊啊啊

Intentions這首歌更是甜到都要長螞蟻了  

其中呢酪梨覺得最浪漫的一句歌詞是:

Love you now, a little more tomorrow 

今天我很愛你,明天我會多愛你一點

是不是很浪漫啊~~~酪梨翻譯到這句差點原地轉三圈呢

 

 

〈歌詞〉

 

 

Picture-perfect, you don't need no filter

照片如此完美,根本不需要濾鏡 

Gorgeous, make 'em drop dead, you a killer

多麼漂亮,他們都為你著迷

Shower you with all my attention 

你每分每秒都吸引著我的注意

Yeah, these are my only intentions 

你就是我的心之所向

Stay in the kitchen, cooking up, got your own bread

在廚房為你下廚,烤片吐司

Heart full of equity, you're an asset 

心甘情願,因為你是我最重要的人

Make sure that you don't need no mentions 

除了我,妳再也不需要別人的關注

Yeah, these are my only intentions 

 對,這些就是我的目標

Shout out to your mom and dad for making you

我要為你的父母生下如此美麗的你而狂歡 

Standing ovation, they did a great job raising you

我要為他們養育出如此完美的你而喝采 

When I create, you're my muse

當我創作時,你就是我的謬思 

That kind of smile that makes the news 

 隨意的回眸一笑都能登上頭條

Can't nobody throw shade on your name in these streets 

沒有人能夠隨意玷汙你的名字

Triple threat, you a boss, you a bae, you a beast

你是老大,你是寶貝,更是性感尤物

You make it easy to choose 

所有選擇在你面前都不堪一擊

You got a mean touch I can't refuse (No, I can't refuse it) 

 因為我永遠選你那邊 (你一撒嬌我就無法拒絕你)

Picture-perfect, you don't need no filter 

照片如此動人,不需要濾鏡的點綴

Gorgeous, make 'em drop dead, you a killer

 多麼漂亮,他們都為你著迷

Shower you with all my attention 

我的目光無時無刻都追隨著你

Yeah, these are my only intentions 

你就是我的心之所向

Stay in the kitchen, cooking up, got your own bread

在廚房為你下廚,烤片吐司

Heart full of equity, you're an asset 

心甘情願,因為你是我最重要的人

Make sure that you don't need no mentions 

除了我,妳再也不需要別人的關注

Yeah, these are my only intentions 

  對,這些就是我的目標

Already pass, you don't need no approval 

不需要證明自己,你早已通過我的心門

Good everywhere, don't worry 'bout no refusal

完美的無從挑剔,不用擔心被拒之門外 

Second to none, you got the upper hand now 

一步一步,你爬上巔峰

Don't need a sponsor, nope, you're the brand now 

不需要品牌贊助,你就是名牌

 

You're my rock, my Colorado 

你是我心之所向,此生摯愛

Get that ring, just like Toronto 

就像多倫多暴龍隊拿下冠軍戒指

Love you now, a little more tomorrow 

今天很愛你,明天我會再更愛你一點

That's how I feel 

這就是我對你的感覺

Act like you know that you are 

你也知道我有多愛你 

Picture-perfect, you don't need no filter

照片如此完美,根本不需要濾鏡 

Gorgeous, make 'em drop dead, you a killer

多麼漂亮,他們都為你著迷

Shower you with all my attention 

你每分每秒都吸引著我的注意

Yeah, these are my only intentions 

你就是我的心之所向

Stay in the kitchen, cooking up, got your own bread

在廚房為你下廚,烤片吐司

Heart full of equity, you're an asset 

心甘情願,因為你是我最重要的人

Make sure that you don't need no mentions (yeah,yeah)

除了我,妳再也不需要別人的關注

Yeah, these are my only intentions (Quavo) 

對,這就是我的目標 

 

No cap, no pretending 

說真的,不用假裝

You don't need mentions (No cap) 

你不需要別人對你的關注

Got 'em sayin' "goals," they don't wanna be independent ('Pendent) 

他們總說有相同的目標,不想被區分開來

Tell them to mind your business 

但叫他們不要多管閒事

We in our feelings 

我們有相同的感覺

It's fifty-fifty percentage (Fifty) 

你就是我缺少的那一半

Attention, we need commitment 

我們需要彼此的承諾

We gotta both admit it (Both) 

我們都得承認

It's funny we both listen (Both) 

我們一起聽著好笑的事

It's a blessing 'cause we both get it (Both)

我們一起接受大家的祝福 

You the best thing and I don't need a witness (Best thing) 

你是我擁有最棒的禮物

I'ma find me a ring and pray it's perfect fitted (Perfect) 

我會為我們找到最美的戒指和最棒的祈禱 

Picture-perfect, you don't need no filter (No filter) 

照片如此完美,根本不需要濾鏡 

Gorgeous, make 'em drop dead, you a killer (Oh) 

多麼漂亮,他們都為你著迷

Shower you with all my attention (I will) 

你每分每秒都吸引著我的注意

Yeah, these are my only intentions (Yeah) 

 你就是我的心之所向

Stay in the kitchen, cooking up, got your own bread (You do) 

在廚房為你下廚,烤片吐司

Heart full of equity, you're an asset (Uh huh)

心甘情願,因為你是我最重要的人 

Make sure that you don't need no mentions (No mentions) 

除了我,妳再也不需要別人的關注

Yeah, these are my only intentions (Only intentions) 

對,這些就是我的目標

(That's all I plan to do, ooh)

 

這次的歌詞翻譯希望大家會喜歡

歡迎大家追蹤酪梨~

如果有喜歡的歌也歡迎跟酪梨說喔!!!

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 酪梨小恐龍 的頭像
    酪梨小恐龍

    酪梨小恐龍的動物園

    酪梨小恐龍 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()