G-Eazy-Still Be Friends(feat. Tory Lanez & Tyga)

那個各位啊~

這首歌的尺度真的太大了啦

酪梨真的不行了~~

這是第一次翻這麼露骨的歌曲

還以為上次翻譯的那首like it is就夠刺激了呢(我還太菜!

所以酪梨有把一些些用語改的稍稍文雅一點點

但這次的翻譯酪梨還是很沒自信~

所以希望各位不要太嚴厲(鞭小力點

 

〈歌詞〉

Everything for it

一切都是為了它

 

[Tory Lanez:]

I know you don't do one night stands

我知道你從不一夜情

So I'm the closest thing, okay

所以我們遊走在一夜情的灰色地帶,可以吧

Can we fuck and still be friends, though?

儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

And if you ever fucked a friend, I'd be the closest thing

如果你曾跟朋友上床,那個人一定是我

So can we fuck and still be friends, though?

所以儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

 

[G-Eazy:]

You know?

你知道嗎?

You can't be my girlfriend

你不能當我的女朋友

I got a girl, and my girl got a girl too

我有女友的,而且我女友也有一個女友

Saw her face, crib, it's my world too, uh

一看見她,我的心就被她拘禁了,她就是我的全世界

My pillow recognize her perfume

連我的枕頭都記得她的香水味

Tell your man, "Relax," you'll make it home by curfew

跟你的男人說,別緊張,你會在門禁前回家的

Time for cologne, I look like I'm on

噴上科隆的香水,我看起來已經準備好了

Playboy mansion, "Honey, I'm home"

在花花公子大廈裡一句"寶貝,我回來了"

Backdoor open, fuck it I'm home

後門開敞著,該死的我在家呢

King of the bay, getting dome on my throne, uh

海灣之王,我的寶座就在那圓頂之上

Dime and in the rough, uncut gyms

只有十分錢就在那破舊不堪的健身房

She not my girlfriend though, we just friends

她不是我女朋友,我們只是朋友

Somehow I fit six, all in one Benz

不管怎樣我擅長在那賓士裡搞車震

All of us fuck buddies all fuck friends

我們所有人都這樣,我們都跟朋友上床的

Lookin' like a snack, she'll devour me

看起來像可口的點心,她會一口一口吃了我

Your boyfriend's whole salary's my hourly

妳男友的月薪加起來不過是我的時薪而已

Throwin' bands in Miami, it's showerin'

在邁阿密玩樂團,沐浴在震耳欲聾的音樂中

Bad boy, I'm the white Mike Lowry

我就是絕地戰警的白人版麥克洛瑞

 

[Tory Lanez:]

I know you don't do one night stands

我知道你從不一夜情

So I'm the closest thing, okay

所以我們遊走在一夜情的灰色地帶,可以吧

Can we fuck and still be friends, though?

儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

And if you ever fucked a friend, I'd be the closest thing

如果你曾跟朋友上床,那個人一定是我

So can we fuck and still be friends, though?

所以儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

 

[Tyga:]

Yeah,T-raw

耶,就是我

I can pull any bitch, man it's automatic

我可以騎任何婊子,兄弟,就是自動上門的

Pussy, money, alcohol, I'm a big fanatic

女人,金錢,酒精,我就是王者

And my diamonds on three chains, so dramatic

我的鑽石通通鑲在三條金鍊上,就是這麼浮誇

Like I'm Adam Sandler, she call me "Big Daddy"

就像我是亞當山德勒,她都叫我冒牌老爸

I'm insane in the brain, what you know 'bout it?

我的腦袋已經瘋了,你又知道什麼?

I got shawty and her friend, waitin' in the lobby

我跟這美女和她朋友一起在大廳等著

Locking in my account, that's my favorite hobby

最大的興趣就是讓自己的帳戶被凍結

I like a new bitch, with a new body

就喜歡新的婊子,新的身體

Bad bitch, I need all that (All that)

壞婊子,我就需要這些女人

Give my number, you can call that (Call that)

給你我的電話,記得打給我

Tell your nigga he can fall back (Fall back)

跟你的黑人男友說可以滾了

I'm gonna make you mine, where the phone at? (Phone at?)

只用一通電話,就可以輕鬆讓你變我的人

'Cause shawty, it's your birthday

因為美女,今天是你的生日

Simon says, "Do what I say" (I say)

西蒙說:人要言行一致

Drink it up, I know you're thirsty (Thirsty)

所以乾杯吧,我知道你渴了

She said, "Baby make it hard, but don't hurt me"

她說:寶貝在激烈一點,但不要太過頭

 

[Tory Lanez:]

I know you don't do one night stands

我知道你從不一夜情

So I'm the closest thing, okay

所以我們遊走在一夜情的灰色地帶,可以吧

Now can we fuck and still be friends, though?

儘管我們是朋友,現在還是可以上床吧?

And if you ever fucked a friend, I'd be the closest thing

如果你曾跟朋友上床,那個人一定是我

So can we fuck and still be friends, though?

所以儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

 

Lil mama thirsty, I said she thirsty

年輕少婦感到飢渴,我就是知道她飢渴了

Shawty ain't fucking with you on her worst day

如果那天美女心情不好就不會跟你上床

And she cut a nigga off, give him First Aid

如果她甩了那黑人,去給他安慰一下

How the hell she fit in gym and a work day?

鬼知道她是怎麼在健身房待一天的

I got rich fast, I got big Glocks

我快速致富又有一把梅克洛手槍

I got bunch of pretty bitches tryna lip-lop

一票女人等著上我的床

You see the Rolly on my wrist, it ain't no tick-tock

她們看上我手腕上的羅利表,卻沒發現它根本不會動

If you nasty when I fuck you, let my bitch watch

如果你不喜歡我們上床時,我女友在旁邊

I said, "Right cheek," I said, "Left cheek"

我會說左邊臉頰過來,再換右邊臉頰過來

Hit it so good, you gon' feel it next week

賞你耳光的感覺太棒了,但你下星期就知道痛

When I kill the pussy they gon' arrest me

當我跟你做愛,你的曼妙身軀逮捕我了

I be lookin' at it like, "Don't test me"

我盯著你警告著,別想挑釁我

Shed that ass on a nigga like, duh duh du

就像個黑人一樣的流連忘返在溫柔鄉

I be all up in the pussy 'til there's none left there

我要跟這裡所有的妹都玩過一輪,無人能倖免

In the night-time, 'til the sun up, yeah

從昨晚嗨到今天的日出

No pun intended, shawty you a come-up, yeah

這不是雙關,就是事實,美女你最好跟上我的節奏

 

I know you don't do one night stands

我知道你從不一夜情

So I'm the closest thing, okay

所以我們遊走在一夜情的灰色地帶,可以吧

Now can we fuck and still be friends, though?

儘管我們是朋友,還是可以上床吧?

And if you ever fucked a friend, I'd be the closest thing

如果你曾跟朋友上床,那個人一定是我

So can we fuck and still be friends, though?

所以儘管我們是朋友,還是可以上床吧?


 

這次的翻譯希望大家會喜歡

也歡迎大家追蹤酪梨

如果有喜歡的歌也歡迎跟酪梨說喔!

 

延伸閱讀:【本週新歌搶先聽:愛情玩咖!】Kygo,Zara Larsson,Tyga-Like It Is中英文歌詞翻譯

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 酪梨小恐龍 的頭像
    酪梨小恐龍

    酪梨小恐龍的動物園

    酪梨小恐龍 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()